Ľudstvo chce vo svojej rozumovej pýche a materialistickej nevedomosti všetko okolo seba vnímať len podľa svojej vlastnej vôle. Ako názorný príklad je možné uviesť počasie, s ktorým sme málokedy úplne spokojní. Väčšinou máme vždy nejaké výhrady. Počasie nie je nami nikdy vnímané správne tak, že ide o prácu bytostí prírody, ktoré v pôsobení dažďa, slnka, živlov, zeme a vzduchu napĺňajú oveľa vyššie úlohy, než sú ľudské priania. Naše negatívne postoje k počasiu sú len detinskou nespokojnosťou a vzburou ľudských prianí proti harmónii Stvoriteľa, uskutočňovanej rukami prírodných bytostí na zemi i vo vesmíre.
Preto je už konečne treba dôjsť k pochopeniu, že bytostné nebude nikdy hľadieť na rozumové priania ľudí. A nebude tiež nikdy pracovať v súlade s ich predstavami, ako by sa mala prejavovať vyššia Spravodlivosť, alebo ich ochrana a pomoc.
Preto potrebuje pyšné ľudstvo najprv prežiť strach a s ním spojenú veľkú úctu, ktorá plynie z moci vysokých bytostných služobníkov, stojacich neochvejne vo Vôli Stvoriteľa. Sila mocných bytostných služobníkov začína v dnešnej dobe Veľkej očisty prinášať tam, kde s ňou ľudia stoja v protiklade, buď poslednú možnosť urýchleného podrobenia sa Vôli Stvoriteľa a záchranu, alebo rozdrvenie a odstránenie zo zeme.
Keď to na nás všetkých našou vlastnou vinou naplno dopadne, mnohí veriaci a mnohé cirkvi budú volať známe slová: „Boh nás ochraňuj!“ V týchto slovách však nebude vo väčšine prípadov nič iného, ako navyknutá bezmyšlienkovitosť a pokrytectvo, čo volajúcim namiesto ochrany prinesie úder Spravodlivosti Pána.
Veď predsa konečne uvažujme, ako by mohol Stvoriteľ vo svojej Spravodlivosti chrániť jednotlivcov, alebo národy, ktoré sú vzdialené jeho Vôli, prejavujúcej sa jeho prírodnými a duchovnými zákonmi, činnými v našom stvorení? Veď predsa tí, ktorí budú prosiť o pomoc, sa nikdy nepýtali, keď sa rozhodovali niečo urobiť, či je to v súlade s Vôľou Stvoriteľa. A pretože ľuďmi bolo vždy zohľadňované iba ich vlastné chcenie a vlastná vôľa, prinesie vzývanie Stvoriteľa o ochranu úplne iné dianie, než sa bude očakávať.
A veľké pokrytectvo ľudského volania o pomoc bude aj v tom, že Pána síce budú prosiť, ale zároveň budú odmietať existenciu bytostných služobníkov a zatracovať ich, hoci jedine skrz nich ku ním môže pomoc Stvoriteľa reálne prísť. Ich pokrytectvo je v tom, že prosia Pána o pomoc, ale odmietajú pomocnú ruku bytostných, ktorí im jeho pomoc prinášajú.
Hlavný úder Svetla proti všetkému temnému na zemi povedie mocný bytostný, zvaný Haeiars. Už starí Gréci o ňom vedeli a nazývali ho Ares. Tento vysoký bytostný bojovník spustí dianie očisty, ktoré strhne do zničenia všetko nečisté a od Svetla vzdialené, čo neodolá jeho útokom. Jedine čo obstojí v jeho sile sa môže znovuzrodiť. Haeiarsova sila, ktorá tu bola vždy, mala byť však v skutočnosti využívaná len v boji o duchovné zušľachtenie a v boji o lepší svet. Ľuďmi však bola strhávaná do rúhavých a zničujúcich vojen. Aj dnes je jeho bojovný princíp namiesto boja za dobro, Svetlo a čistotu, zneužitý na vyvolávanie vojen a ničenia. Takto to robili zlu podriadení ľudskí duchovia mnohokrát dejinách a takto sa to deje aj teraz.
Ale teraz, v tlaku Svetla, to má má všetko dopadnúť inak! Služobníci toho najagresívnejšieho zla sa majú obrátiť proti sebe a vzájomne sa zničiť. Všetko sa naplní podľa dávnych zasľúbení. Zlo padne a zostane len čistý ľudský duch, ktorý bude v pokore a dôvere hľadať cestu Božieho vývoja na zemi.
Milosť a ochrana v tomto prevratnom dianí bude dopriata len tomu, kto má pokoru. Pokoru, spočívajúcu v ochote a odhodlaní skloniť sa konečne pred Vôľou Stvoriteľa a začať konečne akceptovať existenciu, prácu a pôsobenie prírodných bytostí.
Len čisté, pokorné, precítené volanie o pomoc prinesie ľuďom pomoc. Len čistá, nesebecká, vrúcna obava o blízkych bude pravým volaním o pomoc, ktoré môže byť vypočuté.
Už teraz je Svetlom zohľadňované a posilňované aj to najmenšie zachvievanie čistoty vo vnútri ľudí. Avšak tam, kde vládne nečistota, kde vládne bezprávie, kde dochádza k narušovaniu pokojného života ľudí, usilujúcich k Svetlu, všade tam dôjde k bolestnému zásahu.
Kto má v sebe jas čistoty a odvahu túto čistou uhájiť proti všetkým protivenstvám, nad tým už viac temno nebude mať moc. Kto sa však nechá pod vplyvom vonkajšieho diania strhnúť k hnevu a nenávisti, od toho odstúpi všetky ochrana Svetla. Zakolísanie ducha v jeho čistom a jasnom zachvievaní sa okamžite stane dôvodom k strate Svetlej ochrany. Čokoľvek temné a nízke, čo ožije v človeku, zabráni tejto ochrane.
Našou vlastnou vinou sa ku nám blíži prežívanie horkosti a bolesti, ktoré je dôsledkom nášho minulého nesprávneho myslenia, chcenia a jednania. Tieto dôsledky budú pod tlakom Svetla v zrýchlenom účinku zasahovať každého človeka. A budú nás zasahovať hlavne preto, že sa nechceme vnútorne oslobodiť od svojich doterajších nepekných spôsobov zmýšľania o druhých.
Kto bude hľadať nepriateľa, vinu a chyby mimo vlastného vnútra, bude zrazený do prachu. Kto ale všetko, čo sa už deje a ešte len bude diať, príjme ako impulz k vlastnej zmene k lepšiemu, a ako popud k vnútornému oslobodeniu sa od nesprávneho zmýšľania voči blížnym, kto v sebe prebudí najčistejšiu dôveru v Spravodlivú Múdrosť Pána a jeho pomáhajúcu Lásku, toho sa dotkne blaženosť, ktorá sa k nemu vznesie spolu so Svetlou ochranou. Pokiaľ bude vnútro človeka pripravené k činu víťazstva dobrého chcenia, dostane sa mu zhora i potrebná sila k odvahe to dokázať. Sila k odvahe víťaziť nad zlom prevahou čistého druhu. Toto bude priťahovať pomáhajúce Svetlé vlákna do ľudského osudu.
Náš svet sa má stať odleskom rajských záhrad. Všetko pozemské má byť zušľachtené k najvyššiemu druhu krásy, prostredníctvom prostého, vľúdneho a radostného pôsobenia ľudských duchov, ku ktorým budú prúdiť všetky pomoci zo Svetla. A to platí už aj teraz pre každého jednotlivca, pre každý dom, obec, alebo štát. Kde sa bude nachádzať čisté, radostné tvorenie a vzájomne sa podporujúca spolupráca, tam sa bude vznášať ochrana Svetla, priťahovaná harmóniou a chrániaca pred všetkými vonkajšími útokmi.
Celá debata | RSS tejto debaty